Gemeenteraadsverkiezingen: praktische informatie

Op woensdag 16 maart vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. U kunt ook vervroegd stemmen op maandag 14 en dinsdag 15 maart. Voor gemeente Hoeksche Waard zijn het de eerste gemeenteraadsverkiezingen sinds de fusie op 1 januari 2019.

Op de verkiezingspagina vindt u uitgebreide, praktische informatie over de verkiezingen. Maar ook informatie over het verkiezingsdebat Hoeksche Waard van 10 maart en u kunt er online het Hoeksche Waards verkiezingsmagazine lezen.

Stempas niet ontvangen?

U ontvangt uiterlijk woensdag 2 maart uw stempas op uw huisadres. U kunt niet stemmen als u geen geldige stempas heeft. Bent u uw stempas kwijt of heeft u deze niet ontvangen? Vraag dan een vervangende stempas aan. Dat kan eenvoudig online op de verkiezingspagina. Kunt of wilt u niet online een nieuwe stempas aanvragen? Neem dan telefonisch contact met ons op voor de mogelijkheden. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 14 0186 of 088 – 647 36 47. Let op: Het aanvragen van een vervangende stempas kan tot en met vrijdag 11 maart 2022 17.00 uur.