Gemeente zet regelingen voor ondernemers op een rij

Vandaag verstuurde gemeente Hoeksche Waard een speciale editie van de Ondernemersupdate, de periodieke nieuwsbrief voor Hoeksche Waardse ondernemers. In deze ‘special’ zet de gemeente bestaande landelijke, regionale en lokale regelingen op een rij waarmee ondernemers die hulp nodig hebben of snel willen verduurzamen, direct in actie kunnen komen.

Na jaren waarin de coronapandemie vooral de grootste zorg was voor ondernemers, zijn nu energieprijzen, inflatie en een tekort aan personeel een grote remmende factor. Ondernemers hebben dankzij deze Ondernemersupdate een praktisch overzicht van regelingen waarop nu al een beroep kan worden gedaan. Wethouder Paul Boogaard (economische zaken): “De landelijke politiek heeft grote invloed op het beleid dat hier in de Hoeksche Waard gevoerd wordt. We zien dat concrete hulpmaatregelen voor ondernemers in zwaar weer, langer op zich laten wachten dan dat we graag zouden willen. Over wat er niet is, kunnen we niet communiceren. Maar we kunnen wel ondernemers in de Hoeksche Waard goed informeren over regelingen en subsidies die al wel van kracht zijn. Veel ondernemers zien bijvoorbeeld nu als hét moment om te verduurzamen om te besparen op energiekosten. Dan is het fijn om te weten van welke steun je gebruik kunt maken.”

Wie deze speciale nieuwsbrief wil lezen en/of zich wil aanmelden voor de periodieke Ondernemersupdate, kan terecht op de pagina van de Ondernemersupdate.