Gemeente vervangt borden hondenuitrengebieden

In 2021 is het nieuwe hondenbeleid vastgesteld. Vanaf dat moment geldt overal een opruimplicht. Dat betekent dat alle hondenbezitters overal de hondenpoep moeten opruimen. Verder mogen honden binnen de bebouwde kom alleen loslopen in speciaal daarvoor aangewezen uitrengebieden en hondenspeelvelden.

In sommige van deze gebieden stonden al borden, maar deze waren nog niet aangepast aan de nieuwe regels. Om verwarring te voorkomen is de gemeente druk bezig met het vervangen en het plaatsen van eenduidige, nieuwe borden. We verwachten binnen nu en 2 weken klaar te zijn met deze aanpassingen. Hondenbezitters worden persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe regels en de aanpassingen.

Het is de bedoeling dat dit nieuwe beleid bijdraagt aan een veilige en prettige leefomgeving voor mens en dier, honden- en niet-hondenbezitters. Meer informatie over het hondenbeleid en kaarten van de uitrengebieden vindt u op onze pagina over het Hondenbeleid.