Gemeente overhandigt ambitiestatement Lokaal Inkopen aan Ondernemersvereniging Hoeksche Waard

Dinsdag 3 mei overhandigde wethouder Van Leenen (Financiën) het ambitiestatement Lokaal Inkopen aan Ondernemersvereniging Hoeksche Waard. Die ambitie luidt: “Als het lokaal kan, doen we het lokaal”.

Gemeente Hoeksche Waard streeft naar een sterke lokale economie. Door zelf lokaal in te kopen kan de gemeente de lokale economie versterken en bevorderen we mogelijk ook de werkgelegenheid in de Hoeksche Waard. Wethouder Van Leenen: “Dit betekent dat de gemeente altijd een lokale ondernemer uitnodigt om een offerte uit te brengen. Uiteraard mits de inkoopwaarde van de opdracht het toelaat, het passend is binnen de wet- en regelgeving en de onderneming voldoet aan objectieve criteria. Enkelvoudige aanbestedingen (inkopen tot € 50.000) worden waar mogelijk binnen de gemeente gehouden en dus zoveel mogelijk gegund aan Hoeksche Waardse ondernemers. Natuurlijk staat bij het gunnen van de opdracht de beste prijs-kwaliteitsverhouding altijd centraal.”

Namens Ondernemersvereniging Hoeksche Waard (OHW) namen voorzitter Frank van den Ouden en secretaris Filip den Eerzamen het ambitiestatement in ontvangst: “We zijn blij met de goede wil en ambitie van de gemeente om ook zelf zoveel mogelijk lokaal in te kopen. We zullen de uitvoering van het hiervoor aangescherpte inkoopbeleid met veel belangstelling volgen.”