Gemeente Hoeksche Waard feliciteert bibliotheek met verhuizing naar Oude Raadhuis

De eerste bezoekers vonden gisteren al snel hun weg naar de nieuwe locatie van de bibliotheek in Oud-Beijerland: het Oude Raadhuis. Wethouder Harry van Waveren hees symbolisch de vlag. Het prachtig gerestaureerde en tegelijkertijd ook verduurzaamde, monumentale pand is een centrale plek, waar veel mensen langskomen. Daardoor is het erg geschikt voor de brede maatschappelijke functie die de bibliotheek heeft. Bovendien zitten hier allerlei mooie voorzieningen in het pand die ontmoeting versterken, zoals bijvoorbeeld een horecagelegenheid. Ook de Historische Vereniging Oud-Beijerland neemt haar intrek in het pand. Namens het gemeentebestuur feliciteren wij de nieuwe ‘bewoners’ van harte met hun nieuwe plek en wij wensen iedereen veel gebruiksplezier toe. De officiële opening volgt later.