Gemeente Hoeksche Waard en centrummanagement Oud-Beijerland werken de komende jaren samen aan een aantrekkelijk en sterk centrum

Het centrum van Oud-Beijerland is dankzij de combinatie van winkels met horeca, activiteiten en evenementen een plek waar inwoners uit de Hoeksche Waard elkaar ontmoeten en ruimte voor ontspanning en vermaak vinden. Om deze centrumfunctie te behouden en te versterken, hebben gemeente Hoeksche Waard en centrummanagement Oud-Beijerland de handen ineengeslagen. In de Samenwerkingsagenda centrum Oud-Beijerland 2024 staan de visie voor het centrum van Oud-Beijerland en de acties die nodig zijn om deze visie te bereiken omschreven. In 2024 start de uitwerking van de aangewezen prioriteiten.

Wethouder Paul Boogaard (economie): “De leegstand in de winkelstraten is aanwezig en verschillende winkelketens hebben het centrum verlaten. Daarnaast is de parkeerdruk in het centrum de afgelopen jaren toegenomen en heeft de coronacrisis een grote impact gehad op het economisch functioneren van de ondernemers. Om de centrumfunctie te behouden en versterken, heeft centrummanagement Oud-Beijerland het initiatief genomen om de plannen voor de aantrekkelijkheid van het centrum te actualiseren. Door de acties die we in de samenwerkingsagenda hebben vastgesteld, kunnen we nu werken aan een centrum waar het fijn werken, winkelen en wonen is. Een plek waar bezoekers, uit en buiten de Hoeksche Waard, graag naartoe komen en ook langer willen blijven.”

Focus op 5 acties

Het aantrekkelijk houden van het centrum is een gezamenlijke opgave. Gemeente Hoeksche Waard en centrummanagement Oud-Beijerland bundelen de krachten en zetten zich komend jaar in om 5 acties uit de samenwerkingsagenda in gang te zetten: verbeteren van de bereikbaarheid van het centrum, verhogen van het kwaliteitsniveau van de openbare ruimte, vergroten van de gastvrijheid, verbeteren van de veiligheidsbeleving en investeren in de promotie van het centrum van Oud-Beijerland.