Geluidsverwachting.nl app windpark Oude Maas voor omwonenden

Gemeente Hoeksche Waard en gemeente Barendrecht bieden speciaal voor omwonenden van windpark Oude Maas een Geluidsverwachting app, aan. De applicatie is bedoeld voor omwonenden in een straal van 2 kilometer rondom het windpark. Met deze app kunnen zij voor hun eigen locatie de actuele 48-uurs verwachtingen voor het geluid, het weer en de slagschaduw van de windturbines inzien. Ook wordt de energieopbrengst van het windpark weergegeven.

In de app kunnen omwonenden eenvoudig delen met hun gemeente hoe zij het geluid van het windpark beleven. De gemeente geeft elke maand een terugkoppeling op de gemeentelijke website over de uitkomsten van de app en de eventuele vervolgstappen. Binnen enkele dagen ontvangen direct omwonenden een uitnodiging voor een digitale informatieavond op 28 maart over het gebruik van de app. De app is ontwikkeld door Arcadis en kosteloos te downloaden via App Store en Google Play.

Informatieavond 28 maart voor omwonenden

Op maandagavond 28 maart vertelt Arcadis tijdens een digitale informatieavond meer over het gebruik en de mogelijkheden van de Geluidsverwachting app.

Proefdraaien windpark Oude Maas

Langs de Oude Maas in Heinenoord aan weerszijde van de Heinenoordtunnel (ten zuiden van Barendrecht) staat windpark Oude Maas van Eneco en Renewable Factory. Dit windpark omvat 5 windturbines met een masthoogte van 120 meter, wieken van 65 meter en een totale hoogte van 186 meter. Het totale vermogen van het windpark bedraagt 18 megawatt. Binnenkort starten Eneco en Renewable Factory met proefdraaien.