Terug naar het overzicht

Gebiedsmarketing Hoeksche Waard en Hoeksch Nieuws presenteren UITagenda

Dit nieuwsbericht is verlopen.

Nu het voorjaar officieel is begonnen, presenteren stichting Gebiedsmarketing Hoeksche Waard en Hoeksch Nieuws een gezamenlijke UITagenda. Hierin vinden inwoners en bezoekers alle activiteiten over heel het eiland. De UITagenda is vanaf nu te vinden op zowel de website Visit HW als op de website uitagendahoekschewaard.

Veel te beleven

Na alle versoepelingen van de coronamaatregelen staan dit voorjaar weer volop activiteiten in de Hoeksche Waard op de agenda die het bezoeken meer dan waard zijn. Van tentoonstellingen tot boerderijworkshops en van weekmarkten tot evenementen. Stichting Gebiedsmarketing Hoeksche Waard (in oprichting) en Hoeksch Nieuws bundelen de krachten en werken samen aan 1 goed gevulde UITagenda. Deze is dan ook zowel via de website Visit HW als via de website uitagendahoekschewaard van Hoeksch Nieuws te vinden. Wethouder Paul Boogaard (Economie): “De UITagenda is niet alleen belangrijk voor inwoners en bezoekers van ons eiland, maar is ook goed voor onze ondernemers. De UITagenda biedt een podium voor alles wat georganiseerd wordt. De lokale middenstand profiteert mee als deze activiteiten goed worden bezocht.”

Goede samenwerking

Hoeksch Nieuws is al jaren de best bezochte nieuwssite van de Hoeksche Waard. Het online platform heeft als doel een zo breed mogelijk publiek te bereiken binnen en buiten de Hoeksche Waard. De website Visit HW is eind januari gelanceerd en heeft inwoners, bezoekers en ondernemers veel te bieden met onder meer een digitale belevingskaart. Jasper van der Kellen van Hoeksch Nieuws ziet de voordelen van de samenwerking: “Zowel Hoeksch Nieuws als de gebiedsmarketingorganisatie hebben een groot netwerk in de Hoeksche Waard. Bovendien hebben onze socialmediakanalen een enorm bereik. Er wordt van alles georganiseerd in onze gezellige dorpen. Met een goed gevulde UITagenda hoef je nu niets meer te missen!”

Gebiedsmarketing

Het merk ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’ is het resultaat van een intensief participatietraject. Inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners werkten hierbij gezamenlijk aan de uitstraling en koers waarmee de Hoeksche Waard aan haar imago en naamsbekendheid werkt. De verantwoordelijkheid voor het uitdragen van het merk ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’ ligt bij de stichting Gebiedsmarketing Hoeksche Waard. De stichting (in oprichting) is al langer bezig met het mogelijk maken van projecten die bijdragen aan de ambities van de Hoeksche Waard. Op de website Natuurlijk HW is meer informatie over het merk en al gerealiseerde projecten te lezen. Ondernemers die zich bij gebiedsmarketing willen aansluiten, kunnen ook via de website Natuurlijk HW in contact komen.

Wethouder Paul Boogaard (Economie) en Jasper van der Kellen (Hoeksch Nieuws) presenteren de UITagenda bij Museum Hoeksche Waard