Extra feestelijke dag voor Bakkerij Voordijk in Oud-Beijerland

Het is vandaag feest voor Bakkerij Voordijk in Oud-Beijerland: het familiebedrijf bestaat officieel 125 jaar. Wethouder Paul Boogaard ging daarom vanochtend langs met een bos bloemen om de familie Voordijk namens het gemeentebestuur te feliciteren. Ook nam hij het eerste exemplaar van het jubileummagazine in ontvangst. Kort na zijn bezoek kwam het bericht van het Koningshuis dat de bakkerij het Predicaat Hofleverancier mag gaan dragen. Burgemeester Aptroot belde eigenaar Kees Voordijk om hem direct dit mooie nieuws te vertellen.

Al 8 generaties lang maken de bakkers Voordijk op ambachtelijke wijze hun broden, gebak en andere lekkernijen. Net als ruim een eeuw geleden gebeurt dat nog steeds op dezelfde locatie achter de winkel aan de Molendijk in Oud-Beijerland. Kees Voordijk trad in 1998 in de voetsporen van zijn vader en sinds 2020 zet Gerlé jr. (23) als 8e generatie de traditie voort. De liefde en passie voor het bakken zit de familie al jaren in het bloed. De broers van Kees Voordijk hebben een eigen zaak in Goes (Hans) en Ridderkerk (Geert).

Streekfunctie

De ontwikkelingen binnen dit Hoeksche Waardse familiebedrijf staan zeker niet stil. Zo worden naast de verkoop in de winkel op de Molendijk van onder andere de beroemde tompoucen, bolussen en oliebollen tegenwoordig ook supermarkten in verschillende dorpen in de Hoeksche Waard beleverd.

Predicaat Hofleverancier

Kees Voordijk is ontzettend blij met de koninklijke waardering en trots dat het familiebedrijf al zo lang bestaat. Later dit jaar wordt het predicaat feestelijk uitgereikt door de commissaris van de Koning in Zuid-Holland, de heer J. Smit, en burgemeester Aptroot.