Expositie Marianne Blok in gemeentehuis Oud-Beijerland

In de maanden november en december kunt u in het gemeentehuis in Oud-Beijerland (W. van Vlietstraat 6) de werken van Marianne Blok bekijken.

Marianne Blok (geboren op 28 september 1959 in Gouda) is nu woonachtig in Mookhoek en is een autodidact schilder. Op haar 36ste begon zij met tekenen, voorzichtig met conté- en pastelkrijt. Haar uitdaging was destijds portret tekenen van mensen en huisdieren. Het zo sprekend mogelijk laten lijken was haar doel. Het heel vaak doen, oefenen en leren kijken, heeft ervoor gezorgd dat zij tegenwoordig schildert met acrylverf en olieverf en in opdracht portretten maakt.

Portret, abstract, expressionisme maar vooral realisme, is waar zij zich met veel plezier en vooral veel passie mee bezighoudt. Zich steeds een stapje verder ontwikkelen en nieuwe dingen ontdekken, dat zorgt ervoor dat schilderen voor haar zo ontzettend leuk is.

Gebruik maken van de kracht van kleur!

Sinds 2016 is ze aangesloten bij de Hoeksche Waardse Kunstenaars en heeft zij zeer regelmatig exposities binnen en buiten de Hoeksche Waard. Marianne werd 2 maal genomineerd tot de laatste 50 kunstenaars bij ‘Painting of the Year’. Ook begeleidt zij iedere week een groep enthousiaste dames in de schildersgroep ‘Mixed Media’, waar volop met plezier geschilderd wordt. Haar schildersmotto is: “Mooie materialen, volle verfstreken met krachtige kleuren, lef maar vooral plezier en liefde voor en in het schilderen zorgen voor vrijheid, zelfvertrouwen en bijzondere schilderijen!”