Expositie Catja Nijboer in gemeentehuis Oud-Beijerland

In de maanden juli tot en met oktober kunt u de werken van Catja Nijboer bewonderen in het gemeentehuis in Oud-Beijerland. Hier exposeert zij haar diverse werken in aquarelverf, pastelkrijt, acrylverf en olieverf op waterbasis. Ook bekijkt u de werken van Catja Nijboer op haar website. De werken van Catja zijn figuratief en abstract of ook wel figuratief met een geabstraheerde toets.

In 1975 volgde Catja Nijboer een cursus tekenen en schilderen. Omdat olieverf haar op dat moment het meest aansprak, ging zij hiermee door. Na jaren gestopt te zijn heeft zij de draad in 1990 weer opgepakt en zich toegelegd op het schilderen met aquarelverf, pastelkrijt, acrylverf en olieverf op waterbasis. Om deze technieken in de vingers te krijgen volgde zij enkele jaren lessen bij verschillende kunstenaars. Van 1998 tot 2008 was zij lid van de Hoekse Waardse Teken- en Schilderkring. In 2001 en 2002 volgde zij lessen bij de Vrije Academie voor Beeldende Kunst in Rotterdam en jaarlijks volgt zij schilderweken aan de Kunstacademie Friesland in Leeuwarden. Catja schildert ook regelmatig buiten op verschillende locaties in België, Duitsland en Nederland.