Energiezuinig en comfortabel wonen? Doe mee aan de glasactie!

Bent u eigenaar van een koopwoning in de Hoeksche Waard? En heeft u nog enkel glas of is uw dubbel glas verouderd? Dan kunt u meedoen met de gezamenlijke inkoopactie voor HR++ glas. Gemeente Hoeksche Waard organiseert deze actie samen met het Regionaal Energieloket. Het Regionaal Energieloket biedt onafhankelijk
advies aan inwoners van de Hoeksche Waard.

Met de glasactie vervangt u enkel of verouderd dubbel glas door HR++ glas. Met dit isolatieglas houdt u de kou buiten en zo bespaart u op de energierekening. Ook woont u comfortabeler en helpt u het klimaat.

Hoe werk de glasactie?

U schrijft zich uiterlijk op vrijdag 25 februari in via de website van het Regionaal Energieloket. Het Regionaal Energieloket heeft voor u het voorwerk gedaan en een ervaren glaszetbedrijf gekozen uit de regio. Er is hierbij onder andere gelet op een goede prijs-kwaliteitverhouding. Het betreffende glaszetbedrijf neemt contact met u op voor een afspraak en maakt een vrijblijvende offerte. U beslist vervolgens of u van het aanbod gebruik wilt maken.

Meer weten? Kom naar de online informatieavond!

Tijdens de online informatiebijeenkomst op woensdag 26 januari van 19.30 tot 20.30 uur hoort u meer over de glasactie. Ook krijgt u informatie over mogelijke subsidies en leningen die u kunt aanvragen. Gemeente Hoeksche Waard, het Regionaal Energieloket en het glaszetbedrijf zijn aanwezig om uw vragen te beantwoorden. Neem thuis gemakkelijk deel aan de avond via uw computer, tablet of telefoon. U meldt zich aan via de website van het Regionaal Energieloket.

Woont u in een monumentaal pand of beschermd dorpsgezicht en wilt u meedoen met de glasactie? Neem dan contact op met de gemeente over de mogelijkheden via info@gemeentehw.nl.

Er volgt in februari nog een actie gericht op verenigingen van eigenaren (VvE’s) met informatie om de woning en het gebouw te verduurzamen. Houd hiervoor de gemeentelijke kanalen in de gaten. Of kijk regelmatig op de website van het Regionaal Energieloket.