Echtpaar Van Geemert-van ‘t Zelfde viert platina huwelijk

Vandaag vieren de heer A. (Arie) van Geemert (97) en mevrouw P. (Pleus) van Geemert-van ’t Zelfde (97) hun 70-jarig huwelijksjubileum. Locoburgemeester Paul Boogaard feliciteerde het echtpaar vanmiddag namens het gemeentebestuur met een boeket bloemen en het ingelijste gedicht ‘Tweezaamheid’ van de dichter van de Hoeksche Waard, Rick Jan Hitzerd. Een platina huwelijksjubileum is natuurlijk heel bijzonder. Daarom ontving het echtpaar namens het Koningshuis een mooi bloemstuk en bezorgde de locoburgemeester ook nog een felicitatiebrief namens het Koningshuis.

Ontmoeting aan de Schuringsedijk

Mevrouw Van Geemert is geboren in Ridderkerk, Slikkerveer. Haar zus werkte op een boerderij in Ridderkerk. De dochter van deze boer verhuisde naar een boerderij aan de Schuringsedijk in de Hoeksche Waard. In februari 1944 werden grote delen van de Hoeksche Waard door de Duitse bezetter onder water gezet om het de oprukkende geallieerden zo lastig mogelijk te maken. Na de oorlog konden mensen weer naar hun huizen terugkeren en werd mevrouw Van Geemert gevraagd om naar Numansdorp te komen om te helpen met opruimen. De in Numansdorp geboren meneer Van Geemert werkte daar op dat moment ook. Zo hebben Arie en Pleus elkaar leren kennen.

Water tot aan het lichtknopje

Meneer en mevrouw Van Geemert trouwen in 1952 en gaan in de Beatrixstraat in Numansdorp wonen. Nauwelijks gesetteld in hun nieuwe huis moeten ook zij vluchten voor het water. Dit keer door de watersnood in februari 1953. Het stel keert zo snel mogelijk terug en ontdekt dat het water na hun vertrek tot aan het lichtknopje was gestegen. Opnieuw wordt hard gewerkt om alles op te ruimen en schoon te maken. De heer en mevrouw Van Geemert krijgen een dochter en een zoon. Meneer, die gek is op de natuur, legde achter het huis in de Beatrixstraat een mooie tuin met prachtige bloemen aan. Tegenwoordig woont het echtpaar met veel plezier aan het Rehobothplein.