Echtpaar Van Bennekom uit Oud-Beijerland viert briljanten huwelijk

Voor het Oud-Beijerlandse echtpaar Van Bennekom, was het zondag 16 oktober een feestelijke en gedenkwaardige dag. Het was namelijk 65 jaar geleden dat de heer P.D. (Dick) van Bennekom (89) en mevrouw C. (Corrie) van Bennekom-Hollemans (85) hun jawoord gaven voor de ambtenaar van de burgerlijke stand. Vandaag ging locoburgemeester Paul Boogaard op bezoek met een mooi boeket om hen namens het gemeentebestuur te feliciteren met hun briljanten huwelijksjubileum.

De bruidegom zag het levenslicht in Stompwijk (nu gemeente Leidschendam-Voorburg). De bruid kwam in Rotterdam ter wereld.

Muziek

Het was muzikale vriend Jaap die gitarist Dick aan Corrie koppelde. Na hun huwelijk woonde het bruidspaar achtereenvolgens op het Noordereiland in Rotterdam, Hoogvliet en sinds 1999 in de Hoeksche Waard. In februari 2007 betrokken zij hun huidige woning in Oud-Beijerland.

Werk

De bruidegom verdiende tot aan zijn pensionering zijn dagelijks brood als graancontroleur in met name het Botlekgebied. De bruid werkte onder meer in een groentewinkel op het Noordereiland. Later, toen de kinderen wat groter waren, heeft zij parttime nog bij 2 bakkerijen in Hoogvliet gewerkt.

Kinderen

Het echtpaar Van Bennekom kreeg 2 kinderen (een dochter en een zoon) en daarnaast is de familie uitgebreid met 3 kleinkinderen en 2 achterkleinkinderen.