Duurzaamheidsdag voor ondernemers mét inspiratietour en gastspreker Helga van Leur

Vrijdag 18 november, tijdens de landelijke Dag van de Ondernemer, is de jaarlijkse Duurzaamheidsdag Hoeksche Waard voor ondernemers. In de middag start de inspiratietour die naar 3 duurzame ondernemers in de Hoeksche Waard gaat. De tour eindigt bij Rabobank Zuid-Hollandse Eilanden. Daar neemt niemand minder dan duurzaamheidsambassadeur en meteoroloog Helga van Leur de aanwezigen mee in het weer en de extremen van tegenwoordig en hoe dit zich vertaalt in ons gedrag en handelen. Het thema van de Duurzaamheidsdag is dit jaar: ‘Duurzaam doen met oog op de toekomst; hoe kun je met je eigen gedrag en handelen een bijdrage leveren?’.

Ben je (startende) ondernemer in de Hoeksche Waard, meld je dan snel aan via de website van Ondernemersvereniging Hoeksche Waard.

Inspiratietour langs duurzame Hoeksche Waardse ondernemers

In de middag start de Duurzaamheidsdag met de inspiratietour. De tour gaat naar 3 duurzame ondernemers in de Hoeksche Waard. Zij vertellen waarom ze duurzaam ondernemen, wat het hen oplevert en hoe het verweven is in hun bedrijfsvoering. De tour eindigt bij Rabobank Zuid-Hollandse Eilanden in Heinenoord, waar het gezamenlijke programma start. Wethouder Duurzaamheid, Harry van Waveren opent de dag: “Ik kijk uit naar de Duurzaamheidsdag. We gaan met de duurzame waterstofbus van Connexxion op bezoek bij Jachthaven Strijensas en het aangrenzende restaurant De Batterij en van daaruit door naar Inspiratiepunt Foodlab Hoeksche Hoeve waar de Hoeksche Chips gemaakt worden. Deze 3 ondernemers delen hun ervaringen met duurzaam ondernemen en met elkaar wisselen we van gedachten over hoe we met ons eigen handelen een bijdrage kunnen leveren aan de toekomst.” Pim Verhage is opnieuw dagvoorzitter, voor vele Hoeksche Waardse ondernemers een bekend gezicht.

Inspiratiebijeenkomst met gastspreker Helga van Leur en netwerkborrel

In het tweede programmadeel van de Duurzaamheidsdag komt gastspreker Helga van Leur aan het woord. Helga is ambassadeur in weer(extremen), klimaat(verandering), duurzaamheid en gedrag. Ze weet passievol deze onderwerpen begrijpelijk en tastbaar te maken, de urgentie over te brengen en bovenal te inspireren op wat je als mens én als ondernemer morgen kan doen! ‘Hoe krijgen wij ons brein zover dat wij er ook naar handelen? Niet omdat het moet, maar vooral omdat het kan!’. Paul Boogaard, wethouder Economie, en Mark Stoopman, voorzitter commissie Duurzaamheid van Ondernemersvereniging Hoeksche Waard sluiten het programma af. Daarna wordt er met een drankje en hapje eten nagepraat tijdens de netwerkborrel.

Meer informatie en aanmelden voor de Duurzaamheidsdag

Ben je (startende) ondernemer? Mis het niet! Kijk voor meer informatie en om je aan te melden op de website van Ondernemersvereniging Hoeksche Waard. Deelname is gratis en je hoeft geen lid te zijn van OHW. Aanmelden is mogelijk voor een van de programmadelen (de inspiratietour of de samenkomst met Helga van Leur) óf voor beide.

Duurzaamheidsdag Hoeksche Waard (DDHW) voor ondernemers is een samenwerking van Ondernemersvereniging Hoeksche Waard, Energieke Regio Hoeksche Waard, Rabobank Zuid-Hollandse Eilanden, provincie Zuid-Holland en gemeente Hoeksche Waard.