Dronevluchten

Elke gemeente is verplicht om volgens de wet BGT (Basisregistratie Grootschalige Topografie) alle zichtbare onderdelen van de openbare ruimte in de basisregistratie te verwerken. Het resultaat van deze registratie is te bekijken via de landelijke PDOK viewer. Verschillende bedrijven, overheidsinstellingen, particulieren, hulpdiensten en ondersteunende navigatiesystemen maken hier gebruik van.

Een landmeter meet deze gegevens in en sinds kort maakt de gemeente ook gebruik van een drone, met een eigen gecertificeerde dronepiloot. De drone heeft een camera waarmee live beelden worden gemaakt om gebieden te bekijken of in te meten. De drone maakt foto’s onder een bepaalde hoek waardoor personen en kentekens van voertuigen niet herkenbaar op de foto komen.

Vragen en meer informatie

Heeft u vragen? Neem dan contact op met team Informatiemanagement via telefoonnummer 088 – 647 11 06.