Dinsdag 11 oktober Coming-Outdag. Wij hijsen de regenboogvlag. U ook?

In de Hoeksche Waard telt iedereen mee. We streven naar een samenleving waarin iedereen erbij hoort, zich veilig voelt en mee kan doen. Ongeacht leeftijd, culturele achtergrond, inkomen, talenten, beperkingen of gender. Sinds 8 januari 2019 zijn wij een Regenbooggemeente. Wij willen hiermee de acceptatie van LHBTI-inwoners bevorderen. Daarom sluiten wij ook aan bij de wereldwijde Coming-Outdag, die jaarlijks op 11 oktober plaatsvindt.

Regenboogvlag hijsen op dinsdag 11 oktober

Op Coming-Outdag hijsen wij de vlag bij onze gemeentehuizen in Maasdam en Oud-Beijerland. Burgemeester Ch. Aptroot hijst de Regenboogvlag om 8.30 uur bij het gemeentehuis in Maasdam (Sportlaan 22). Wethouder Joanne Blaak hijst om 8.15 uur de Regenboogvlag bij het gemeentehuis in Oud-Beijerland (W. van Vlietstraat 6). Vertegenwoordigers van de belangengroep HW LHBT+ zijn hierbij aanwezig. De bijeenkomst is verder open voor belangstellenden.

Hijst u ook de vlag?

Een Regenbooggemeente zijn we met elkaar. Steunt u ook die gedachte? Dan vragen wij inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers om dinsdag 11 oktober ook de Regenboogvlag te hijsen.

Gemeentehuizen verlicht in het paars

De gemeentehuizen in Oud-Beijerland en Maasdam zijn op Coming-Outdag verlicht in het paars. De kleuren in de regenboogvlag hebben elk een specifieke betekenis. Ze staan voor positiviteit, vreugde, trots, diversiteit en de verschillende menselijke seksualiteiten en genderidentiteiten. De paarse kleur staat voor spirit en moed.