De VoorzieningenWijzer voor maandelijks net dat beetje extra

Komt u elke maand net of net niet rond met uw geld? Vul dan online De VoorzieningenWijzer in en kijk of u gebruikt kunt maken van sociale voorzieningen en financiële regelingen.

Dit is De VoorzieningenWijzer

Simpelweg is De VoorzieningenWijzer een digitaal hulpmiddel. Door het invullen van verschillende vragen komt u erachter of u voor bepaalde financiële regelingen in aanmerking komt. Denk dan aan gemeentelijke regelingen en speciale fondsen. Maar u komt er ook eenvoudig achter of uw huishouden geld bespaart door te kiezen voor een andere zorgverzekering (dit is vanaf november te checken).

Het levert u gemiddeld € 500,- op jaarbasis op

Dat blijkt inmiddels uit de vele landelijke adviezen die de afgelopen 2 jaar met De VoorzieningenWijzer zijn gegeven. Dit geld laat u toch niet liggen?

Kom nu in actie! Doe het zelf of samen

Het is écht heel eenvoudig. Zo vult u zelf De VoorzieningenWijzer in:

1. Klik hier.
  2. Klik vervolgens op de knop Direct beginnen.
  3. U vult stap voor stap alle vragen in.
  4. En bij elke stap ziet u meteen of u voor een regeling in aanmerking komt.
  5. De laatste stap is op de knop ‘Aanvragen’ klikken, uw gegevens invullen en direct versturen.

Wilt u kosteloos hulp en/of advies bij het invullen? Geen probleem! De gemeente of HW Wonen kan u hierbij helpen. Dan kunt u contact opnemen met de gemeente (088-647 36 47) of HW Wonen (0186-899 899). Een gesprek aanvragen kunt u ook doen via de website Hoeksche Waard – Dat geldt voor mij.

De medewerkers van de gemeente en HW Wonen kunnen ook nog aanvullende zaken voor u checken. Bijvoorbeeld of u gebruik kunt maken van toeslagen, zoals huurtoeslag of zorgtoeslag.

Bekijk op de website van de gemeente Hoeksche Waard ook het filmpje over regelingen en toeslagen.