De vergunning binnen een flits op uw mat

Wie in gemeente Hoeksche Waard een dakkapel wil plaatsen op zijn woning, hoeft voortaan minder lang te wachten op de benodigde vergunning. Vanaf zondag 1 mei start de gemeente met het afgeven van flitsvergunningen.

Als u gaat (ver)bouwen aan uw woning, dan wilt u dat graag eenvoudig en snel kunnen doen. Niets vervelender als u eerst een lange vergunningsprocedure moet doorlopen. Een vergunning aanvragen duurt normaal gesproken zo’n 8 tot 14 weken. Flitsvergunningen kunnen binnen 10 werkdagen worden verstrekt. U vraagt de vergunning via de normale weg aan, maar u krijgt wel versneld antwoord!

De flitsvergunning is bedoeld voor eenvoudige bouwwerkzaamheden rondom uw woning. Hieronder vallen onder andere dakkapellen, dakopbouwen, in/-uitritten, kozijnen, bijgebouwen, overkappingen en erfafscheidingen.

Wilt u 1 van deze zaken realiseren? Controleer dan op onze website of het in aanmerking komt voor een flitsvergunning. De komende tijd doet de gemeente ervaring op met het verlenen van de flitsvergunning. In de toekomst komen misschien meer werkzaamheden in aanmerking voor een flitsvergunning. Houdt u daarom onze website in de gaten.