De raad luistert dinsdagavond 14 maart

Wilt u het woord richten tot de gemeenteraad Hoeksche Waard? Bijvoorbeeld over het herstelbesluit bestemmingsplan Laan van Heemstede 44b Puttershoek? Of over de oprichting Stichting Waarborgfonds Veiligheidsregio’s? Dat kan tijdens de beeldvormende bijeenkomst op dinsdagavond 14 maart.

Vaak luistert de gemeenteraad tijdens 2 aparte bijeenkomsten. Op dinsdag 14 maart zijn de fysieke en sociale onderwerpen samengevoegd in één beeldvormende bijeenkomst.

Welkom!

De bijeenkomst is in het gemeentehuis van Oud-Beijerland en begint om 19.30 uur. U bent van harte welkom om de bijeenkomst te volgen vanaf de publieke tribune. De bijeenkomst is ook live te volgen via de website van de gemeenteraad

Tijdens de beeldvormende bijeenkomst van de raad zijn inwoners, instellingen of bedrijven aan het woord. De raad luistert en stelt vragen. Door ‘te spreken’ helpt u de gemeenteraad zich een goed beeld te vormen van zaken die spelen in gemeente Hoeksche Waard.

5 nieuwe woningen aan de Margrietstraat 4-6 in Heinenoord

Het college stelt de gemeenteraad voor om aan de Margrietstraat 4-6 in Heinenoord 2 woningen te slopen, zodat op die plek 5 nieuwe woningen gebouwd kunnen worden. Deze nieuwe woningen zullen energieneutraal zijn en bijdragen aan het vitaal en levendig houden van het centrum van Heinenoord.

Voorbereidingskrediet nodig voor transformeren Willem Alexanderschool tot Cultuurhuis

Uit onderzoek is gebleken dat er in de Hoeksche Waard behoefte is aan een voorziening waar kunstenaars en andere culturele partijen elkaar kunnen ontmoeten. Deze behoefte is opgenomen in de cultuurnota 2021 – 2024. Door het vrijkomen van de Willem Alexanderschool, aan de Jordaensdreef 1 in Oud-Beijerland, is de gemeente eigenaar geworden van het pand. Het college stelt daarom de raad voor om voorbereidingskrediet ter beschikking te stellen om te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om van de school een cultuurhuis te maken. Het college denkt aan een gebouw waar verschillende professionals, amateurs en liefhebbers van cultuur welkom zijn en samen kunnen werken.

De hele agenda en stukken voor de bijeenkomst vindt u op de website van de gemeenteraad.