De raad besluit dinsdagavond 18 juni

Wat besluit de gemeenteraad Hoeksche Waard over het zwembad in Numansdorp? En over het voorstel over Rust en Activiteiten op Zondag? Dit en meer staat dinsdagavond 18 juni op de agenda van de raad tijdens de besluitvormende vergadering. Kijkt u mee?

Vervolgaanpak verbeteren ontsluiting Hoeksche Waard zuidwest

Om de bereikbaarheid en leefbaarheid van Hoeksche Waard zuidwest op de korte termijn te verbeteren, stelt het college enkele uitgangspunten aan de raad voor. Op basis van die uitgangspunten, zal het college, samen met het waterschap, bewoners en ondernemers, verschillende verkeersmaatregelen verkennen. Een voorstel is om doorgaand vrachtverkeer te weren, bijvoorbeeld door een vrachtwagenverbod in te stellen en vrachtverkeer om het gebied heen te leiden. De wegen blijven toegankelijk voor ander gemotoriseerd verkeer, maar moeten aangepast worden om de snelheid van het verkeer te verlagen. Een ander uitgangspunt is om gemotoriseerd verkeer zoveel mogelijk te scheiden van fietsverkeer. Wat besluit de raad over deze uitgangspunten?

Vergadering bijwonen? Welkom!

Volg de besluitvormende vergadering van de raad op dinsdag 18 juni vanaf de publieke tribune. De vergadering start om 19.30 uur en vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Oud-Beijerland, W. van Vlietstraat 6. U kunt de vergadering ook live online volgen via de live pagina.

Wat staat nog meer op de agenda?

De complete agenda en stukken voor deze vergadering vindt u op de pagina met de vergaderingen. Klik op datum 18 juni 2024.