De Duurzame Doe woning bezoeken? Kom kijken hoe u direct energie bespaart!

Minder energie verbruiken, slim besparen op uw energierekening of misschien zelf energie opwekken. Dat kan in grote en in kleine stappen. Alleen waar begint u dan? En hoe pakt u dat slim aan? Soms is het fijn om daar eens met elkaar over te praten en voorbeelden te zien. Dat kan in de tijdelijke Duurzame Doe woning van de gemeente en HW Wonen in de Begoniastraat 7 in Oud-Beijerland. Zowel huurders als eigenaars van een koopwoning kunnen hier terecht.

Vraag het de energiecoach

In de Duurzame Doe woning is een energiecoach aanwezig. Deze coach geeft antwoord op vragen over energiebesparing, isolatie en ventilatie. Verder zijn er verschillende tips en oplossingen te zien om energie te besparen. Ontdek de 9 handige tips die thuis meteen toegepast kunnen worden. Met deze tips wordt meer dan € 750,- per jaar bespaard op de energierekening. In de Duurzame Doe woning neemt u ook een gratis bewaargids ‘Stap voor stap naar energiezuinig & duurzaam wonen’ mee. Handig om thuis op uw gemak eens te bekijken.

De Duurzame Doe woning is te bezoeken tot en met zaterdag 17 december 2022

De openingstijden zijn:

• Dinsdagen: vrije inloop van 19.00 – 21.00 uur
  • Woensdagen: 7 en 14 december vrije inloop van 14.00 tot 16.00 uur
  • Donderdagen: vrije inloop van 19.00 tot 21.00 uur
  • Zaterdagen: vrije inloop van 10.00 tot 12.00 uur

Lekker gratis knutselen

Op woensdag 7 en 14 december van 14.00 tot 15.30 uur is er een knutselmiddag voor kinderen. Op 7 december maken kinderen samen met De Waardeloods kunst van afval. En op 14 december knutselen kinderen samen met Groei & Bloei Hoeksche Waard een gezellig insectenhuisje. Meedoen hieraan is gratis. Meld uw kind wel even aan via e-mail duurzaamheid@gemeentehw.nl.

Kijk voor meer informatie op de pagina Duurzame Doe Woning.