De Boomgaard in Mijnsheerenland opnieuw School op SEEF

Vanochtend ontving OBS De Boomgaard in Mijnsheerenland opnieuw het label SCHOOL op SEEF. Wethouder Onderwijs Adriaan van der Wulp onthulde het label in de aula van de school. Samen met een leerling pakte hij het label uit. Het is de 6e keer dat de school het label krijgt.

Kinderen uit verschillende groepen hebben – soms met een beetje hulp van hun ouders – verkeersknelpunten rondom de school beschreven. Vervolgens hebben ze daar tekeningen van gemaakt. Ze werden als bundel overhandigd aan de wethouder. Van der Wulp was aangenaam verrast door de betrokkenheid van de leerlingen.

SCHOOL op SEEF

SCHOOL op SEEF is hét regionale lesprogramma rondom verkeersveiligheid voor basisscholen en leerlingen in Zuid-Holland. SCHOOL op SEEF biedt scholen en leerkrachten allerlei hulpmiddelen, zoals praktijk- en theorielessen, om aan de slag te gaan met verkeersveiligheid op en rondom de school. Elke 3 jaar worden de scholen die meedoen aan het programma beoordeeld op de mate waarin gewerkt wordt aan verkeersveiligheid. Als de beoordeling voldoende is, ontvangt de school het keurmerk ‘SCHOOL op SEEF’. SCHOOL op SEEF werkt onder andere samen met lokale netwerken als de Regionale Projectgroep Verkeersveiligheid Hoeksche Waard. Het is onderdeel van het regionale programma ‘Maak een punt van nul’ van ROV Zuid-Holland. Meer informatie (waaronder tips voor ouders) is te lezen op de website SCHOOL op SEEF.