Controle hondenbelasting

Voor onze gemeente verzorgt SVHW de hondenbelasting. Jaarlijks controleert LEGITIEM BV hiervoor het hondenbezit. De controle start op 20 februari. De controleurs kunnen zich legitimeren als werknemer bij LEGITIEM BV. Treffen zij een hond aan waarvoor de eigenaar geen belasting betaald, dan melden zij dat bij SVHW.

Heeft u een hond of pas een hond aangeschaft? Dan bent u verplicht hiervan aangifte te doen. U kunt uw hond aanmelden door op de website van SVHW bij ‘Mijn SVHW’ in te loggen met uw DigiD. Maar u kunt uw hond ook telefonisch aanmelden via (0186) 577 222. Heeft u geen hond meer of vertrekt u naar een andere gemeente? Meld dit bij SVHW. U ontvangt mogelijk teveel betaald belastinggeld terug.

Meer informatie over hondenbelasting?

Kijk op de website van de SVHW.