Coming-Outdag in de Hoeksche Waard

Vandaag, dinsdag 11 oktober is het Internationale Coming-Outdag. Op deze dag wordt aandacht besteed aan het moment waarop lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgender- en intersekse personen (LHBTI’s) openlijk voor hun seksuele geaardheid of genderidentiteit uitkomen.

Gemeente Hoeksche Waard vindt het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn en welkom is. Inwoners moeten zich geaccepteerd en veilig voelen. Als teken van solidariteit en acceptatie wapperen vandaag de regenboogvlaggen bij de gemeentehuizen in Maasdam en Oud-Beijerland en zijn de 2 gemeentehuizen verlicht in het paars.

Bij het gemeentehuis in Maasdam hees burgemeester Aptroot vanochtend de regenboogvlag samen met Raymond Kalkman van belangengroep LHBT+ HW.
Wethouder Joanne Blaak-van de Lagemaat hees samen met Cobi Crucq de regenboogvlag bij het gemeentehuis in Oud-Beijerland. Cobi zet zich al jarenlang in om LHBTI’ers in de Hoeksche Waard te steunen en te helpen.

Regenbooggemeente

In de Hoeksche Waard telt iedereen mee. We streven naar een samenleving waarin iedereen erbij hoort, zich veilig voelt en mee kan doen. Ongeacht leeftijd, culturele achtergrond, inkomen, talenten, beperkingen of gender. Sinds 8 januari 2019 zijn wij een Regenbooggemeente. Wij willen hiermee de acceptatie van LHBTI-inwoners bevorderen. Daarom sluiten wij ook aan bij de wereldwijde Coming-Outdag, die jaarlijks op 11 oktober plaatsvindt.