Cbs De Molenwiek opnieuw SCHOOL op SEEF

Donderdag 16 juni ontving cbs De Molenwiek in Mijnsheerenland opnieuw het label SCHOOL op SEEF. Wethouder Harry van Waveren reikte het label uit aan verkeersleerkracht Marga Prins.

“Het gedrag van jongeren in het verkeer heeft grote invloed op de verkeersveiligheid. Ik wil graag dat iedereen veilig thuiskomt. Daarom is het belangrijk dat verkeerseducatie al op jonge leeftijd begint. Ik ben er trots op dat De Molenwiek opnieuw het label heeft behaald”, zo zegt Van Waveren. Het was alweer voor de 5e keer dat de school het label kreeg. De wethouder nam ook nog nieuwe verkeershesjes mee voor de school. Verder krijgen alle kinderen nog een medaille van het Regionaal Ondersteuningsbureau Verkeersveiligheid (ROV) Zuid-Holland als waardering voor deze mooie mijlpaal.

SCHOOL op SEEF

SCHOOL op SEEF is hét regionale lesprogramma rondom verkeersveiligheid voor basisscholen en leerlingen in Zuid-Holland. SCHOOL op SEEF biedt scholen en leerkrachten allerlei hulpmiddelen, zoals praktijk- en theorielessen, om aan de slag te gaan met verkeersveiligheid op en rondom de school. Elke 3 jaar worden de scholen die meedoen aan het programma beoordeeld op de mate waarin gewerkt wordt aan verkeersveiligheid. Als de beoordeling voldoende is, ontvangt de school het keurmerk ‘SCHOOL op SEEF’. SCHOOL op SEEF werkt onder andere samen met lokale netwerken als de Regionale Projectgroep Verkeersveiligheid Hoeksche Waard. Het is onderdeel van het regionale programma ‘Maak een punt van nul’ van ROV Zuid-Holland.

Verkeersjuf Marga met het label SCHOOL op SEEF