Burgemeester feliciteert briljanten echtpaar Buitendijk-Bons uit Numansdorp

Op 23 mei 2022 was het 65 jaar geleden dat de heer J. (Jan) Buitendijk (89) en mevrouw M. (Marie) Buitendijk-Bons (83) in het huwelijksbootje stapten. Burgemeester Aptroot feliciteerde het echtpaar vandaag (25 mei) namens het gemeentebestuur en bracht een boeket bloemen en het ingelijste gedicht ‘Tweezaamheid’ van de dichter van de Hoeksche Waard, Rick Jan Hitzerd, mee.

Verliefd, verloofd, getrouwd

Vroeger was het op zaterdag- en zondagavond een drukte van jewelste in Numansdorp. Jongens en meisjes van alle dorpen kwamen naar Numansdorp om te ‘scharrelen’. Jan, die in Zuid-Beijerland woonde, bracht Marie uit Numansdorp thuis en binnen een jaar waren ze verliefd, verloofd en getrouwd.

Dankbaar

Meneer Buitendijk werkte vroeger in de havens. In zijn vrije tijd heeft hij altijd een moestuin gehad. Daardoor werden alle kinderen voorzien van aardappelen en groenten. Mevrouw Buitendijk was voor haar trouwen dienstmeisje bij de familie Wüst. Na hun huwelijk heeft ze thuis voor de kinderen en het huishouden gezorgd. Het echtpaar heeft altijd in Numansdorp gewoond. Ze voelen zich dankbaar en gezegend voor hun leeftijd en met hun 3 kinderen, 6 kleinkinderen en 3 achterkleinkinderen. De 4e is op komst.