Burgemeester Aptroot reikt koninklijke onderscheiding uit aan Renee Hordijk-Ruisch

Mevrouw Hordijk-Ruisch uit Nieuw-Beijerland kon op 26 april niet bij de Lintjesregen zijn, omdat zij op vakantie was. Burgemeester Aptroot belde haar die dag wel om te vertellen dat zij door de Koning was benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Vandaag verraste hij haar bij Halte Zomervilla, om de koninklijke onderscheiding persoonlijk uit te reiken en de versierselen op te spelden die daarbij horen.

Van grote betekenis voor kinderen met ernstig meervoudige beperking

Renee Ruisch, zoals veel mensen haar kennen, kreeg deze bijzondere onderscheiding omdat zij al ruim 30 jaar vrijwilligerswerk doet. Zij is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau omdat haar werkzaamheden voor kinderen met een ernstig meervoudige beperking en hun ouders en verzorgers nationale uitstraling hebben en van grote betekenis zijn.

Lange lijst met vrijwilligerswerk

Burgemeester Aptroot sprak zijn waardering uit voor haar inzet voor onder andere Hockeyclub de Hoeksche Waard (Mijnsheerenland), Stichting Kids Unlimited, Stichting Dichter bij de Molen/de organisatie van het Bram Roza Festival (Nieuw-Beijerland), Stichting Zomerkind (Nieuw-Beijerland), Stichting Tegen Windturbines aan het Spui (Nieuw-Beijerland), Stichting Veine, Stichting Halte Zomervilla (Nieuw-Beijerland), Stichting Zorgstation HW en Stichting De Zeeland (Puttershoek). Dit alles doet zij naast de zorg voor haar dochter met een ernstige meervoudige beperking (geboren in 2003).