Burgemeester Aptroot feliciteert oudste inwoner van de Hoeksche Waard

Zondag 28 augustus is mevrouw Vos-Vermeer uit Puttershoek jarig. En het wordt niet zomaar een verjaardag. Morgen viert ze dat ze 108 jaar geleden, op 28 augustus 1914 ter wereld kwam. Ze is en blijft daarmee nog altijd de oudste inwoner van de Hoeksche Waard. Burgemeester Aptroot ging vandaag namens het gemeentebestuur op visite en nam een bloemstuk en een prachtige verjaardagstaart voor haar mee.

Voor een zoetekauw als mevrouw Vos was deze grote taart een schot in de roos. De met mini-tompouces versierde taart viel goed in de smaak. Ook de andere bewoners van het ‘t Huys te Hoecke genoten daarvan mee. Oliebollen kunnen de 108-jarige eveneens bekoren, maar daar is het nu de tijd van het jaar niet voor.

Mevrouw Vos-Vermeer is geboren in Strijen. Na haar huwelijk ging ze op Tiengemeten wonen, waar haar man een boerenbedrijf runde. Daar kreeg het echtpaar 3 kinderen, waarvan helaas 1 zoon overleden is. Eind jaren 60 van de vorige eeuw namen de kinderen het bedrijf over. Het echtpaar  verhuisde toen naar Zuid-Beijerland. Sinds 1972 is mevrouw Vos weduwe, maar ze voelt zich zeker niet alleen. De familie is maar liefst uitgebreid met 6 kleinkinderen en 10 achterkleinkinderen.

Genieten van familiebezoekjes

Mevrouw Vos-Vermeer woont sinds 11 jaar in ‘t Huys te Hoecke in Puttershoek. Ze is nog redelijk goed van geest, maar helaas gaan haar gehoor en zicht wat achteruit. Ze houdt van schilderen, bingo en bloemschikken. Ook geniet ze enorm van de bezoekjes van de kinderen en (achter)kleinkinderen.