Burgemeester Aptroot feliciteert ouders eerste Hoeksche Waardse baby van 2023

Het nieuwe jaar was nog maar net begonnen, toen de eerste Hoeksche Waardse baby van 2023 werd geboren: Luca van der Hoek. Burgemeester Aptroot ging vandaag op bezoek in Bistrot Le Gris in Strijen, de Franse lunchroom van Luca’s vader. Hij feliciteerde de ouders, broer en zus met de geboorte van hun kleine spruit en babybroertje. De burgemeester heette Luca uit Puttershoek een warm welkom in de Hoeksche Waard.

Voor deze speciale gelegenheid had burgemeester Aptroot een verrassingspakket meegenomen. Luca is de jongste telg in het gezin met 3 kinderen. Ook voor zijn grotere broer Joël (9 jaar) en zusje Evi (6 jaar) was er een cadeautje.

Net na de jaarwisseling geboren

Het gezin had 2 bijzondere en feestelijke gebeurtenissen binnen 1 jaar. Vorig jaar februari zijn Marlies en Maurice getrouwd. En net na de jaarwisseling werd Luca op 1 januari rond half 1 in het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam geboren.

Fijn wonen in de Hoeksche Waard

De start van lunchroom Bistro le Gris in Strijen was dé reden voor Maurice en Marlies om als gezin te verhuizen naar de Hoeksche Waard. “En daar hebben we geen moment spijt van gehad”,  vertelt Maurice enthousiast. “Dicht bij de Randstad en toch heel relaxed, rustig en ruimtelijk wonen. Met alle voorzieningen voor een gezin met jonge kinderen in de directe omgeving. Het is hier heel fijn wonen”, vult Marlies net zo enthousiast aan.