Bloemen van de burgemeester voor briljanten echtpaar Zeeman-Vollenhouw

Het echtpaar Zeeman-Vollenhouw kreeg vandaag in Zuid-Beijerland bezoek van burgemeester Aptroot. Het echtpaar was op zondag 3 april maar liefst 65 jaar getrouwd. De burgemeester feliciteerde meneer en mevrouw Zeeman namens het gemeentebestuur van harte met hun briljanten huwelijk. En bij zo’n bijzondere gelegenheid horen een feestelijk boeket en het ingelijste gedicht ‘Tweezaamheid’ van dichter van de Hoeksche Waard Rick Jan Hitzerd.

Wandelen op de dijk

Mevrouw L.G. (Lenie) Zeeman-Vollenhouw (86) leerde haar man J. (Jan) Zeeman (88) kennen tijdens een feest met muziek op het SHO-terrein in Oud-Beijerland. Het was liefde op het eerste gezicht bij de 16-jarige Lenie. Jan en Lenie spraken vaak met elkaar af. Maar niet bij Lenie thuis, want dat mocht niet van haar vader.  Dus wandelde het stel samen uren op de dijk in Oud-Beijerland. Dat was heel gebruikelijk in die tijd voor jongens en meisjes die nog geen ‘vaste verkering’ hadden.

Onbewoonbaar verklaard

Het stel trouwde en ging in Nieuw-Beijerland in een onbewoonbaar verklaard huisje wonen. Met een huur van 3 gulden per maand konden ze net rondkomen. Meneer Zeeman werkte in de landbouw en mevrouw Zeeman zorgde voor het huishouden. Het stel kreeg 2 kinderen en verhuisde 8 jaar later naar een mooie nieuwbouwwoning.

Inmiddels hebben de heer en mevrouw Zeeman 4 kleinkinderen en 11 achterkleinkinderen. Ze houden samen erg van het oplossen van woordzoekers en het maken van legpuzzels.