Bloemen en bonbons voor 102-jarige mevrouw Sawtschenko

Op dinsdag 8 februari wordt mevrouw A. Sawtschenko uit Puttershoek maar liefst 102 jaar. Zo’n bijzondere verjaardag laat burgemeester Bram van Hemmen niet ongemerkt voorbijgaan. Hij gaat bij haar langs in ’t Huys te Hoecke (Puttershoek) met een mooie bos bloemen en 102 bonbons. Namens het gemeentebestuur feliciteert de burgemeester haar hartelijk met het bereiken van deze mooie leeftijd.

Mevrouw Sawtschenko heeft een bewogen leven achter de rug. Ze is geboren in Kiev. Als jong meisje werd zij tewerkgesteld bij de aanleg van de spoorlijn in Finland. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd zij opnieuw tewerkgesteld, dit keer in Duitsland. Daar leerde ze haar man kennen, waarmee ze na de oorlog naar Nederland verhuisde.

Het echtpaar gaat in Mijnsheerenland wonen en krijgt één dochter. Mevrouw Sawtschenko werkte in de landbouw en was tot haar 70e hulp in de huishouding. Daarnaast heeft ze altijd met veel liefde voor haar kleinzoon en kleindochter gezorgd als dat nodig was.

Ondanks dat haar ogen achteruitgaan kan mevrouw Sawtschenko nog erg genieten van bloemen en planten. De bloemenzee op haar verjaardag waardeert zij daarom zeer. Van harte!