Bent u een Duurzame Doener en laat u graag zien dat het anders kan?

Duurzaamheid leeft in de Hoeksche Waard. Veel inwoners, ondernemers, verenigingen, scholen en andere maatschappelijke organisaties maken bewuste keuzes om duurzaam te wonen, leven of werken. Het hoeft niet altijd groot te zijn, soms zit het in kleine dingen. Zoals een kledingruilfeestje: met kleding die u zelf niet meer draagt bij elkaar komen, passen en uitwisselen maar. Zo redt u kilo’s kleding van de afvalberg. Bent u zo’n Duurzame Doener en laat u graag zien dat het ook anders kan? Meld u aan en vertel kort uw verhaal.

Inspirerende voorbeelden

Wij zijn op zoek naar duurzame voorbeelden. Een WhatsApp-groep waarin ouders en kinderen speelgoed kunnen ruilen, delen of verkopen. Dat scheelt een heleboel overbodige aankopen in de winkel en speelgoed dat thuis vaak op de grote hoop belandt. Vrijwilligers en bedrijven die bijna rijpe tomaten en iets te kromme komkommers niet weggooien, maar redden voor de voedselbank. Een gratis bibliotheek voor het uitruilen van plantenzaden. Het inzamelen en opknappen van oud gereedschap om het een nieuwe bestemming te geven. Noem het maar op!

Meld u aan en vertel kort uw verhaal!

Helpt u ons om anderen te inspireren? Stuur een e-mail naar duurzaamheid@gemeentehw.nl met in de onderwerpregel ‘Duurzame Doener’. Omschrijf in maximaal 150 woorden waarom u een Duurzame Doener bent en wat u wilt vertellen. Wij nemen daarna contact met u op. De verhalen van Duurzame Doeners delen wij in de nieuwsbrief Duurzaamheid en op de pagina Duurzame Doeners.

Aanmelden nieuwsbrief Duurzaamheid

Wilt u op de hoogte worden gehouden over wat er allemaal gebeurt om de Hoeksche Waard te verduurzamen? Over wat de gemeente doet om te verduurzamen en wat er gebeurt samen met partners? Wilt u geïnspireerd worden over wat u zelf kunt doen? Meld u dan aan via de pagina Nieuwsbrieven.