Bent u 65 jaar of ouder? En maakt u gebruik van Vervoer Lokaal? Lees dan verder!

Vanwege uw leeftijd kunt u in Oud-Beijerland gebruik maken van Vervoer Lokaal. Deze voorziening stopt vanaf vrijdag 1 juli aanstaande.

Vervoer Lokaal stopt

In Oud-Beijerland kunnen inwoners van 65 jaar en ouder gebruikmaken van Vervoer Lokaal. Zij reizen dan tegen een laag tarief binnen Oud-Beijerland. Vervoer Lokaal wordt, in opdracht van de gemeente, aangeboden door Taxi Hoeksewaard. Oud-Beijerland is het enige dorp in de gemeente waar dit vervoer rijdt. Deze manier van vervoer stopt per 1 juli aanstaande, om het vervoersaanbod in de gemeente overal gelijk te maken. Uiteraard kunt u na 1 juli Taxi Hoeksewaard of een ander taxibedrijf in de Hoeksche Waard bellen voor een rit. U betaalt dan de normale taxiprijs.

De Wielewaal start

Begin juli start De Wielewaal in Oud-Beijerland. De Wielewaal is een initiatief van inwoners van het dorp. U kunt van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur gratis gebruikmaken van de Wielewaal in Oud-Beijerland. Hiermee is er straks voor de inwoners die nu Vervoer Lokaal gebruiken op werkdagen overdag een goed alternatief voor vervoer in het dorp. Als u opgehaald wilt worden, belt u De Wielewaal en spreekt u af wanneer u opgehaald en thuisgebracht wilt worden. Bellen kan ruim van te voren, maar ook op de dag zelf. Het telefoonnummer van De Wielewaal om een rit te bestellen in Oud-Beijerland is op dit moment nog niet bekend. Zodra het telefoonnummer en de precieze startdatum bekend zijn, laten we u dit weten via deze gemeenterubriek in het Kompas. U kunt ook kijken op de website van de Wielewaal.

Heeft u nog een kaart voor Vervoer Lokaal?

Heeft u nog een kaart voor Vervoer Lokaal, maak deze dan voor 1 juli 2022 op. Heeft u nog volle kaarten of losse ritbonnen over, dan kunt u deze in juli en augustus 2022 inleveren bij 1 van de onderstaande verkooppunten. Vanaf september 2022 kan dat nog via een afspraak op het gemeentehuis. U krijgt dan uw geld terug. De 3 inleverpunten zijn:
• Jumbo, Koninginneplein 17
• Bruna, Molendijk 4
• Primera Jos van Andel, Beijerse Hof 15

Wmo-vervoersvoorziening

Heeft u een elektrische of niet opklapbare rolstoel, dan kunt u helaas geen gebruik maken van de Wielewaal. Heeft u geen eigen vervoer en kunt u dat niet zelf regelen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met het team Wmo van de gemeente. Zij kunnen onderzoeken of u in aanmerking komt voor een vervoersvoorziening.

Heeft u toch nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op. U kunt ons elke werkdag bereiken tussen 9.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 14 0186 of 088 – 647 36 47. Wij helpen u graag!