Barbera Silvis vertrekt bij gemeente Hoeksche Waard

Barbera Silvis-de Heer vertrekt na een dienstverband van 4,5 jaar bij gemeente Hoeksche Waard. Silvis startte halverwege 2018 als kwartiermaker bij de fusiegemeente. Sinds 1 januari 2019 was Silvis gemeentesecretaris / algemeen directeur van de heringedeelde gemeente. De complexe fusie van 5 gemeenten en 3 gemeenschappelijke regelingen is onder haar leiding gerealiseerd. De afgelopen jaren is de basis op orde gebracht en de organisatie staat. De gemeente gaat nu de volgende fase in: van fusiegemeente naar een volwassen gemeente.

Silvis: “Samen hebben we gebouwd aan een toekomstbestendige en goed werkende organisatie. Het is ons gelukt om in alle reuring en onzekerheid een mooie nieuwe organisatie neer te zetten. Het was niet altijd makkelijk, maar het gaf veel energie. De Hoeksche Waard is een prachtige gemeente en de medewerkers zijn gedreven en zetten zich met hart en ziel in. Ik ben er trots op een belangrijke en positieve bijdrage te hebben kunnen leveren aan de ontwikkeling van de gemeente. Ik wil de raad, het vorige college en vooral mijn collega’s bedanken voor de fijne samenwerking en voor deze leerzame tijd. Ik wens iedereen veel succes toe om de blik gericht te houden op wat het beste is voor de inwoners.”

Het college bedankt Silvis voor haar inzet voor de Hoeksche Waard in de afgelopen jaren. Mede dankzij haar staat deze organisatie er nu en kan zich vol vertrouwen verder ontwikkelen.

Momenteel is Cees Rijnberg actief als interim gemeentesecretaris. In de loop van het jaar  starten intern gesprekken om tot een profiel voor de nieuwe gemeentesecretaris te komen. Het is nog niet bekend wanneer de werving start.