Adviescommissie Beeldende Kunst zoekt mensen met een groot hart voor kunst en cultuur

De Adviescommissie Beeldende Kunst in de Hoeksche Waard zoekt 2 nieuwe leden. Ter aanvulling van de commissie zoeken zij onder andere 1 persoon die ervaring heeft in ruimtelijke ontwikkeling in relatie tot beeldende kunst in de openbare ruimte. Advisering over plaatsing, onderhoud of herplaatsing van werk in de openbare ruimte is 1 van de taken van de commissie. De tweede vacature willen zij graag invullen met iemand met kennis en ervaring in een ander vakgebied. Iemand die vanuit ervaring de ontwikkeling van kunst en cultuur herkent en een bijdrage levert aan de discussie en advisering aan het college van burgemeester en wethouders.

Wat zijn de functie-eisen?

• U beschikt over kennis en ervaring binnen het eigen vakgebied, maar u heeft ook een brede, algemene visie op kunst en cultuur in alle diversiteit;
  • Passie en betrokkenheid voelen voor de relaties tussen kunst en onze gemeente;
  • Constructief kunnen argumenteren in artistiek inhoudelijke discussies;
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren op het terrein van de beeldende kunst;
  • Landelijke- en regionale ontwikkelingen in de kunst en cultuur signaleren en deze vertalen naar de Hoeksche Waard;
  • Goed op de hoogte zijn van ontwikkelingen in de Hoeksche Waard op het gebied van beeldende kunst;
  • U woont in de Hoeksche Waard;
  • Ambtenaren van gemeente Hoeksche Waard kunnen geen zitting nemen in de Adviescommissie Beeldende Kunst.

Iets voor u?

Herkent u zich in de beschrijving en aandachtspunten van deze 2 vacatures? Mail dan een korte sollicitatiebrief met CV naar penl@gemeentehw.nl. Zij ontvangen uw sollicitatie graag voor vrijdag 4 maart t.a.v. Marianne van de Leur, secretaris Adviescommissie Beeldende Kunst, onder vermelding van sollicitatie Adviescommissie Beeldende Kunst.

Vragen?

Heeft u vragen? Neemt u dan gerust contact op met de voorzitter van de Adviescommissie Ingrid van den Oord via telefoonnummer 06 – 17 32 64 18. De sollicitatiegesprekken vinden plaats vanaf eind maart.