100 bonbons voor mevrouw Meerman-Plugge

Vanochtend ging locoburgemeester Paul Boogaard op verjaardagsbezoek bij mevrouw M.C. (Rie) Meerman-Plugge uit Oud-Beijerland. Zij is vandaag 100 jaar geworden. Een bijzondere mijlpaal! Speciaal voor deze gelegenheid had Paul Boogaard namens het gemeentebestuur een fleurig boeket en een doosje met 100 bonbons meegenomen.

Mevrouw Meerman-Plugge is geboren in Scheveningen, waar de familienaam Plugge heel bekend is. Haar vader was schipper en in haar jonge werkte zij jaren als hulp. Na haar trouwen zorgde ze voor haar dochter. Helaas werd mevrouw Meerman al vroeg weduwe. Op haar 60e verhuisde ze naar Oud-Beijerland, waar haar dochter en schoonzoon op dat moment al woonden. Zo kon ze dichterbij haar familie zijn. Mevrouw Meerman heeft 3 kleinkinderen en 6 achterkleinkinderen.

Onverslaanbaar met potje Rummikub

Vroeger zong ze graag in het koor ‘Euphonia’ en was ze lange tijd vrijwilligster voor het Rode Kruis. Mevrouw Meerman speelt heel graag een potje Rummikub en daar is ze ontzettend goed in. Dat spelletje speelt ze dan ook graag met vriendinnen en elke woensdagochtend in de huiskamer van de Open Hof. Zo blijft mevrouw Meerman goed in vorm en lukt het zelfs haar schoonzoon niet om haar te verslaan.