1 uur het licht uit tijdens Earth Hour

Bij de gemeentehuizen in Maasdam en Oud-Beijerland en verschillende andere gemeentelijke gebouwen gaat aanstaande zaterdagavond de (gevel)verlichting uit. Gemeente Hoeksche Waard doet in samenwerking met Bres Accommodaties (beheerder gemeentelijk vastgoed) mee met Earth Hour, een actie van het Wereld Natuur Fonds. Hiermee wordt wereldwijd op een symbolische manier aandacht gevraagd voor onze kwetsbare natuur. Door met zijn allen zaterdag 26 maart het licht uit te doen, laten we ook in de Hoeksche Waard zien dat we klimaatverandering serieus nemen en we bewust met onze energie omgaan.

In samenwerking met Bres Accommodaties worden naast de 2 gemeentehuizen onderstaande gebouwen op 26 maart om 20.30 uur in het donker gezet:

• Kantoor Bres Accommodaties, Mijnsheerenland
  • Sportcomplex De Boogerd, Oud-Beijerland
  • Sporthal de Schenkel, ’s-Gravendeel
  • Zwembad de Wellen, ‘s-Gravendeel
  • Sporthal Cromstrijen, Numansdorp
  • Sportzaal de Bongerd, Klaaswaal

Een kwestie van de knop omzetten

Over de hele wereld gaat tijdens Earth Hour om 20.30 uur 1 uur het licht uit. Van het Opera House in Sydney tot de
Erasmusbrug in Rotterdam. Beroemde bouwwerken en locaties die normaal zijn verlicht, zoals de piramides van Gizeh in Egypte en de Eiffeltoren in Parijs, zijn een uur in duisternis gehuld. Ook de Hoeksche Waard sluit zich daarbij aan.

Doet u ook mee zaterdagavond 26 maart om 20.30 uur?

Staat Earth Hour al in uw agenda? Doe ook mee en zet alle verlichting in huis en waar mogelijk op het werk uit. Zo laten we samen met miljoenen mensen in meer dan 190 landen zien dat we de handen ineenslaan voor de natuur op aarde. Dit signaal is belangrijk om het probleem en de oplossing van klimaatverandering wereldwijd op de kaart te zetten. Want iedereen kan helpen de natuur te beschermen. Van het gebruiken van minder plastic tot het zuinig omgaan met energie. Alle beetjes helpen.

Meer weten?

Kijk dan op de website van WWF.