Terug naar de vorige pagina

Hoeksche Waard: vervangen openbare verlichting

De komende paar jaar gaan we in gemeente Hoeksche Waard de openbare verlichting vervangen. Veel armaturen (de behuizing en de lamp samen) zijn al verouderd, en er zit vaak nog geen LED-verlichting in. Daarnaast zijn er ook veel masten die tegen het einde van hun levensduur aanzitten. De vervanging wordt per dorpskern aangepakt. Momenteel zijn we gestart in Maasdam, hierna volgt ‘s-Gravendeel. In sommige straten zullen we niets vervangen omdat de verlichting nog voldoet, in andere straten zal juist veel vervangen worden.

Planning

In totaal gaan we in de hele Hoeksche Waard ongeveer 8000 armaturen vervangen. Dit wordt over meerdere jaren gespreid en werken we per dorpskern. Dit jaar verwachten we Maasdam, ’s Gravendeel, Puttershoek en Zuid-Beijerland aan te kunnen pakken. De prioriteit is gelegd op dorpskernen met een hoog percentage niet-LED verlichting. Wij zullen naar verwachting slechts één of twee dagen bij u in de straat zijn

Meer informatie

Neem bij vragen contact met ons op. U kunt mailen naar openbareruimte@gemeentehw.nl. Wij helpen u graag!