Verkiezingen in makkelijke taal

Steffie is een figuurtje dat helpt moeilijke onderwerpen in eenvoudige taal uit te leggen op de website Steffie

Zo maakt Steffie bijvoorbeeld stemmen leuker en eenvoudiger. En legt ze uit waar de Tweede Kamerverkiezingen precies over gaan. Kijk daarom eens op de website hoe werkt stemmen. Op deze website vind je alle informatie om straks te kunnen gaan stemmen. Want ook jouw stem is belangrijk!

Stemhulp Tweede Kamerverkiezingen

Voor de Tweede Kamerverkiezingen is een makkelijke stemhulp gemaakt. Deze stemhulp heet â€˜Kieskompas met Steffie’. Op deze stemhulp staan verschillende uitspraken. Jij geeft vervolgens aan of je het ermee eens bent of niet. Beantwoord alle vragen. Daarna krijg je te zien welke partij het beste bij jou past.