Verkiezingen en stemmen in makkelijke taal

Het is soms best lastig te begrijpen hoe je moet gaan stemmen. Of op wie je moet gaan stemmen. Gelukkig zijn er websites die dit in makkelijke taal en met filmpjes uitleggen.  

Stemjijook.nl

Op de website ‘Stem jij ook’ lees je waar de gemeente over gaat. En hoe je moet stemmen. Ook kun je hier filmpjes bekijken over die onderwerpen.

Steffie

Steffie is een figuurtje dat helpt moeilijke onderwerpen in eenvoudige taal uit te leggen. 

Zo maakt Steffie bijvoorbeeld stemmen leuker en eenvoudiger. En legt ze uit waar de gemeenteraadsverkiezingen precies over gaan. Kijk daarom eens op de website ‘Hoe werkt stemmen’. Op deze website vind je alle informatie om straks te kunnen gaan stemmen. Want ook jouw stem is belangrijk!