Vertrouwenspersoon AKJ

Niet tevreden of een klacht over de jeugdhulp die u krijgt?

Onze medewerkers die betrokken zijn bij jeugdhulp proberen u zo goed mogelijk te helpen. Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over de hulp die u krijgt. Als u er niet uitkomt met de hulpverlener neem dan contact met ons op. Dan kunnen wij uw klacht oppakken en wellicht verhelpen en onze zorg en dienstverlening verbeteren. Lukt dat niet? Dan kunnen (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders en verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp contact opnemen met een onafhankelijk vertrouwenspersoon van het AKJ. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. De vertrouwenspersonen van het AKJ zijn niet in dienst van gemeenten, van wijk- of jeugdteams of van Centra voor Jeugd & Gezin (CJ&G).

Wat kan de vertrouwenspersoon voor u doen?      

Allereerst luisteren zij naar uw verhaal. Soms helpt dat al. Zij of hij informeert u over uw rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon u ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met het wijk- of jeugdteam, of met het CJ&G.

  • U kunt bellen naar 088 – 555 1000
  • U kunt mail naar info@akj.nl
  • U kunt chatten met een vertrouwenspersoon op de website van het AJK. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur