Naar verwachting wordt nog dit jaar het voormalig Huys te Hoecke gesloopt. HW Wonen wil in 2023/2024 op deze locatie 72 appartementen bouwen. Het gaat om sociale huurappartementen, waarvan 40 voor senioren.

Voorlopig ontwerp

De bestemming voor het gebied is ‘een uit te werken woonbestemming’. Dat betekent dat er – om de appartementen te kunnen realiseren – eerst een uitwerkingsplan gemaakt moet worden. Naar verwachting start de procedure hiervoor in 2021. HW Wonen wil gaan bouwen na realisatie van het project Oranjehof (Prinsenhof II) in Puttershoek. Dat is naar verwachting in 2023.

Heeft u interesse in één van de appartementen. HW Wonen heeft al een projectpagina aangemaakt. Zodra er meer over de appartementen bekend is, kunt u dat nalezen via de website van HW Wonen. Zoals u hierboven heeft kunnen lezen moeten we nog wel even wachten op de realisatie van de appartementen.

Heeft u nog vragen over dit project? Neem dan contact op met de projectleider van de gemeente Leen Vos. U kunt hem bereiken via telefoonnummer 14 0186 of 088 – 647 36 47 of via e-mail leen.vos@gemeentehw.nl.