Spring naar content

Adresonderzoek

De gemeente start een adresonderzoek bij twijfel over de juistheid van een inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP). Ook u kunt ons vragen om een adresonderzoek te doen. Bijvoorbeeld als iemand ingeschreven staat op uw adres, maar niet meer bij u woont.

U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder, medebewoner of briefadresgever bent van de woning/adres. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken. Ook organisaties die gegevens uit onze administratie gebruiken kunnen een onderzoek aanvragen.

  • Uw DigiD
  • Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning, bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
  • Weet u om welke persoon het gaat? Geef dan ook de contactgegevens van deze persoon door.

  • Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.
  • U krijgt bericht over de uitslag van het onderzoek.
  • De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.