Terug naar het overzicht

Veelgestelde vragen coronamaatregelen welzijnsactiviteiten

Dit nieuwsbericht is verlopen.

Vanaf 15 maart zijn alle welzijnsactiviteiten gestopt vanwege de aanpak van het coronavirus. Vanaf 1 juni mogen welzijnsinstellingen onder voorwaarden weer hun deuren openen. Het is logisch dat u als aanbieder van- en deelnemer aan deze activiteiten vragen heeft nu alles langzaam weer opstart.

Wij hebben daarom de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Denk hierbij aan:

  • Wat betekent ‘afstand houden’?
  • Wat is de maximale groepsgrootte?
  • Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus
  • Mag ik (vanwege mijn leeftijd of werk) een activiteit verzorgen?
  • Wat is de maximale groepsgrootte?
  • Ik heb informatiematerialen nodig, hoe regel ik dat?

Maar ook bij wie u terecht kunt als u vragen heeft.

De antwoorden op deze en andere vragen kunt u lezen in het document ‘Veelgestelde vragen coronamaatregelen welzijnsactiviteiten‘.

Wilt u starten met uw activiteiten? Meld het bij de gemeente!

Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar penl@gemeentehw.nl.  Vermeld daarin:

  • Uw naam en de naam van de aanbieder/vereniging namens wie u communiceert.
  • Het telefoonnummer waarop u goed bereikbaar bent.
  • Informatie over de binnenactiviteiten die u weer wilt opstarten. Dus welke activiteit, wanneer, waar en met welke doelgroep.
  • Hoe u ervoor zorgt dat de basisregels worden nageleefd. Vermeld dit in een Plan van Aanpak. Eventuele bijlagen stuurt u mee.
  • Eventuele extra maatregelen die u heeft getroffen.
  • Eventuele vragen van uw kant.