Stempas kwijt of niet ontvangen? Vraag een vervangende stempas aan!

U kunt niet stemmen als u geen geldige stempas heeft. Bent u uw stempas kwijt of heeft u deze niet ontvangen? Dan kunt een vervangende stempas aanvragen. Dit kan heel eenvoudig online via www.gemeentehw.nl/verkiezingen. Kunt of wilt u uw vervangende stempas niet online aanvragen? Of komt u liever persoonlijk langs? Ook dat is mogelijk.

Schriftelijke aanvraag

Het schriftelijk aanvragen van een vervangende stempas kan tot en met vrijdag 17 november. Gebruik dan het formulier ‘Verzoek om een vervangende stempas’. U kunt dit downloaden op de pagina Verkiezingen en het ingevulde en ondertekende formulier:

• e-mailen – scan het formulier in en mail dit naar burgerzaken@gemeentehw.nl;
  • opsturen – stuur het formulier naar: Gemeente Hoeksche Waard, team Publiekszaken, Postbus 2003, 3260 EA Oud-Beijerland.
    U krijgt uw vervangende stempas thuisgestuurd.

Mondelinge aanvraag

Het mondeling aanvragen kan tot dinsdag 21 november 12.00 uur. Maak dan online een afspraak of bel telefoonnummer 14 0186 of 088 – 647 36 47. Tijdens de afspraak op één van onze servicepunten krijgt u direct uw vervangende stempas mee.

Meer informatie

Meer informatie over de Tweede Kamerverkiezingen vindt u op de pagina Verkiezingen. Bijvoorbeeld waar u kunt gaan stemmen en hoe u iemand kunt machtigen om voor u te gaan stemmen. Maar ook wanneer uiterlijk de kandidatenlijst in de brievenbus valt. En dat mensen met een visuele handicap in het gemeentehuis in Oud-Beijerland geheel zelfstandig hun stem kunnen uitbrengen met behulp van een stemmal en soundbox.