Roparun komt dit pinksterweekend door de Hoeksche Waard

Dit pinksterweekend is het weer zover: de Roparun gaat van start. Op maandag 29 mei, tweede pinksterdag, komen vele teams door Numansdorp, Klaaswaal en Oud-Beijerland. Langs de route worden leuke en gezellige doorkomsten georganiseerd, met activiteiten en live muziek. Kom vooral langs om de Roparunners toe te juichen. Voor de teams is dat een welkom steuntje in de rug, op weg naar de finish in Rotterdam.

De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer. Het geld dat de ruim 5.000 deelnemers ophalen met deze sportieve uitdaging is bestemd voor organisaties en projecten die het leven van mensen met kanker veraangenamen.

Veel succes voor alle teams

Ook dit jaar doen er weer Hoeksche Waardse teams mee aan de Roparun. Gemeente Hoeksche Waard wenst iedereen veel succes!

Feestelijke ontvangst

Vrijwilligers van doorkomstcomités zijn de afgelopen weken bezig geweest om voor de Roparunners een warm onthaal te organiseren als zij door onze gemeente komen. Complimenten aan al die vrijwilligers voor de organisatie. Zowel voor de deelnemers als voor het publiek belooft het een ontzettend leuk weekend te worden. Oud-Beijerland valt zelfs al jarenlang in de prijzen als ‘leukste doorkomstgemeente’ op de route.

Volg de Roparun live

Op zaterdag 27 mei wordt het startsein van de 32e editie van de Roparun gegeven op evenementenlocatie Vliegveld Twenthe. Net als vorig jaar bestaat de estafetteloop uit 2 routes door Nederland. Een parcours door het noorden en een parcours in het zuiden van Nederland. Iedereen finisht in Rotterdam. De teams zijn dag en nacht te volgen of volg de social mediakanalen van de Roparun. Roparunradio doet van vrijdag 26 mei, 18.00 uur tot maandag 29 mei, 20.00 uur live verslag van het evenement. Roparunradio is ook te volgen via radio Hoeksche Waard (96.0 FM en via internet stream).