Leuke en leerzame kookworkshop tegen voedselverspilling

Op vrijdagmiddag 16 september organiseert gemeente Hoeksche Waard samen met Kookstudio Hoeksche Waard uit Numansdorp van 16.00 tot 18.00 uur een online kookworkshop tegen voedselverspilling. Maar liefst 100 Hoeksche Waarders kunnen hier gratis aan meedoen, gewoon vanuit huis. Inschrijven voor deze leuke, leerzame en interactieve workshop kan nu via onze website. Wees er snel bij, want vol is vol.

Bruine bananen, rimpelige groeten of oud brood. Michka Chel van Kookstudio Hoeksche Waard maakt 3 gerechten met ingrediënten die vaak overblijven of worden weggegooid. Gemeente Hoeksche Waard vraagt met deze workshop ook dit jaar weer aandacht voor de Verspillingsvrije Week, die van 12 tot en met 18 september duurt.

In Nederland wordt een kwart van het voedsel verspild. Dit is niet alleen zonde van het eten, ook wordt daardoor onnodig veel energie verbruikt. Om voedsel te produceren stoppen producenten er namelijk letterlijk en figuurlijk veel energie in.

Kookstudio Hoeksche Waard laat in 2 uur tijd zien dat je met producten die vaak worden weggegooid, nog lekkere gerechten kunt maken. Verder krijgen deelnemers praktische tips over welke smaken goed te combineren zijn. Deze workshop past in de duurzame en circulaire aanpak van de gemeente.