Informatiebijeenkomst ‘levensverhaal’ Hoeksche Waard

Op dinsdag 17 mei vindt er een informatiebijeenkomst plaats in het Museum Hoeksche Waard over de op te stellen Cultuurhistorische Landschapsbiografie van de Hoeksche Waard, oftewel het ‘levensverhaal’ van de Hoeksche Waard. Tijdens deze informatiebijeenkomst geven wij een toelichting op de ideeën voor de
op te stellen Cultuurhistorische Landschapsbiografie en Waardenkaart. Ook is er tijd om kennis en informatiebronnen te delen.

Open inloop en avondprogramma

De informatiebijeenkomst bestaat uit 2 delen. Tijdens de open inloop kunnen belangstellenden vrijblijvend informatie delen en informeel kennis maken met het projectteam. Aan de hand van kaarten is het mogelijk om aan te geven waar interessante locaties of belangrijke gebeurtenissen zijn geweest die een plek in de Landschapsbiografie verdienen. De open inloop is van 13.30 tot 17.00 uur in de
studiezaal van het Museum Hoeksche Waard. Tijdens het avondprogramma presenteren wij onder andere de voorlopige resultaten van de enquête en gaan we met de aanwezigen op een interactieve manier in
gesprek over de inhoud van de Landschapsbiografie.

Meld u aan voor het avondprogramma

Het avondprogramma start om 19.00 uur en duurt ongeveer tot 22.00 uur. Voor het avondprogramma vragen wij u aan te melden. Dit kan door een e-mail te sturen naar ondersteuningomg@gemeentehw.nl. Graag in de onderwerpregel vermelden: ‘Aanmelding Informatiebijeenkomst levensverhaal’. Lokale kennis van inwoners en belangstellenden is bijzonder waardevol voor de totstandkoming van de landschapsbiografie. Wij hopen u dan ook te ontmoeten op 17 mei in het Museum Hoeksche Waard aan de Dorpsstraat 13 in Heinenoord.

Cultuurhistorische Landschapsbiografie van de Hoeksche Waard

Gemeente Hoeksche Waard is begonnen met het schrijven van het ‘levensverhaal’ van de Hoeksche Waard. Elk gebied is het resultaat van eeuwenlange omgang van mensen met hun omgeving. De sporen ervan zie je terug in het landschap, de ondergrond, infrastructuur en bebouwing. Ook staan we nadrukkelijk stil bij het natuurlijke landschap en de sporen die daarvan nog zichtbaar zijn. Meer informatie vindt u op onze website.