GGD ZHZ opent tijdelijke vaccinatielocatie in gemeentehuis Oud-Beijerland (update)

Iedereen vanaf 12 jaar welkom voor herhaalprik

Update dinsdag 1 november

Vanaf vandaag kunnen alle Hoeksche Waarders van 12 jaar en ouder een afspraak maken voor een herhaalprik in het gemeentehuis. De priklocatie is op woensdagen en donderdagen geopend van 9.30 uur tot 16.30 uur. Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met het lokale nummer van de GGD Zuid-Holland Zuid: 078 – 770 85 80. Dit nummer is dagelijks bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur. Eerder konden alleen mensen vanaf een bepaalde leeftijd een afspraak maken. Omdat het aantal mensen dat een afspraak maakte achterbleef bij het aantal beschikbare plaatsen, kan nu iedereen vanaf 12 jaar terecht op de tijdelijke vaccinatielocatie.

———–

Update vrijdag 28 oktober

Vanaf vandaag kunnen 60-plussers uit de Hoeksche Waard telefonisch een afspraak maken voor een herhaalprik in het gemeentehuis in Oud-Beijerland (W. van Vlietstraat 6, Oud-Beijerland). Zij kunnen bellen met het lokale nummer van de GGD ZHZ: 078 – 770 85 80. Dit nummer is dagelijks bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur. Lees voor meer informatie het nieuwsbericht van GGD Zuid-Holland Zuid.

———–

27 oktober 2022

Vanaf woensdag 2 november is in de Burgerzaal van het gemeentehuis in Oud-Beijerland een tijdelijke vaccinatielocatie van de GGD ZHZ ingericht. Op deze vaccinatielocatie kunnen inwoners uit Hoeksche Waard op afspraak en gefaseerd op leeftijd terecht voor een herhaalprik.

Dichtbij

De tijdelijke priklocatie is speciaal opgezet voor mensen die minder mobiel zijn. Wethouder Joanne Blaak (Volksgezondheid  en gezondheidszorg): “Met deze aanvullende vaccinatielocatie komt de GGD tegemoet aan de vraag van inwoners die minder mobiel zijn om dichterbij hun herhaalprik te halen. Het was zoeken naar een locatie, maar ik ben blij dat het gelukt is om het gemeentehuis in Oud-Beijerland hiertoe beschikbaar te stellen. Ik verwacht dat nu nóg meer mensen zich laten vaccineren en dat is goed, want corona is nog steeds onder ons.”

Gefaseerd vaccineren in Hoeksche Waard

Het maken van een afspraak voor de vaccinatielocatie in Hoeksche Waard gaat gefaseerd op leeftijd van oud naar jong. Op de website (nieuwspagina) van de GGD ZHZ , de gemeentelijke website, en via social media is te lezen welke leeftijdscategorie aan de beurt is om een afspraak te maken. Deze aanpak zorgt voor een gelijke spreiding van de aantallen mensen die een afspraak kunnen maken voor de herhaalprik. Zonder afspraak kan men op deze locatie niet terecht voor een herhaalprik. De locatie is op woensdagen en donderdagen geopend van 9.30 uur tot 16.30 uur.

Telefonisch afspraak maken

Vanaf donderdag 27 oktober kunnen 80-plussers uit de Hoeksche Waard telefonisch een afspraak maken voor een herhaalprik in het gemeentehuis in Oud-Beijerland. Zij kunnen een afspraak maken via het lokale nummer van de GGD ZHZ: 078 – 770 85 80. Dit nummer is dagelijks bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur.

Vaccinatielocaties Zuid-Holland Zuid

Met deze extra tijdelijke vaccinatielocatie in Hoeksche Waard heeft de GGD ZHZ, naast de twee vaste locaties in Dordrecht en Gorinchem, in totaal 3 vaccinatielocaties in de regio Zuid-Holland Zuid. Op de andere vaccinatielocaties, zoals onder andere in Dordrecht en Gorinchem, kan iedereen vanaf 12 jaar al terecht voor een herhaalprik. Meer informatie over de vaccinatiecampagne staat op de website van de GGD